انتخاب تانکر پلاستیکی مناسب جهت ذخیره آب شرب منازل مسکونی

طبق محبث ۱۶ مقررات ملی سازمان نظام مهندسی کشور تمامی منازل بیش از یک طبقه ملزم به نصب پمپ و تانکر بهداشتی ذخیره آب میباشند و نصب تانکر ذخیره در ورودی آب ساختمان و پیش از محل نصب پمپ اجباریست و با خاطیان برابر قانون برخورد خواهد شد؟ پس با نصب سیستم ذخیره و افزایش فشار از هزینه های بیشتر احتمالی جلوگیری نماید.

جهت مشاهده انواع تانکر پلاستیکی آب (مخازن پلی اتیلن) , لطفا اینجا کلیک کنید.

با توجه به ملاحظات ذکر شده نحوه محاسبه مقدار ذخیره آب شرب مورد نیاز هر ساختمان به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر در روز در نظر گرفته می شود و بهتر است بدانیم منبع ذخیره آب باید نیاز ساکنین را برای نصف روز ذخیره نماید.

لذا برای انتخاب مخزن مناسب، نکات ذیل را در نظر بگیرید:

  1.  برای محاسبه ظرفیت مخزن از رابطه ذیل استفاده کنید:

 ۷۵ (لیتر) * تعداد ساکنین = حجم مخزن (لیتر)

     نکته: در صورت مشخص نبودن تعداد نفرات می توان به ازای هر واحد مسکونی ۳۰۰ لیتر در نظر گرفت.

  1. در صورتیکه در طول، عرض و یا ارتفاع مکان در نظر گرفته شده جهت نصب تانکر محدودیت هایی وجود دارد، نوع مخزن (عمودی یا افقی بودن آن) را بر اساس ابعاد محصول تعیین نمایید. در غیر اینصورت معیار انتخاب منبع ذخیره آب فقط سلیقه خریدار می باشد.

     نکته: مخازن عمودی به دلیل نداشتن پایه، اندکی سبک تر و ارزان تر می باشند.

 نکته مهم کاربردی : در صورت نیاز به نصب تانکر آتشنشانی ,پیشنهاد میشود سیستم اتفاع حریق و تانکر پلاستیکی آتشنشانی و تانکر ذخیره آب را بصورت یکپارچه راه اندازی کنید تا همیشه از پر بودن ذخیره آتشنشانی مطمئن باشید و آب ذخیره هم تازه و حتی قابل شرب باشد (در واقع بخشی از تانکر ذخیره آب برای اتفاع حریق بصورت دائم در تانکر باقی میماند اما همیشه در گردش است…)

  1. در صورتیکه تانکر پلاستیکی نگهداری آب آشامیدنی در معرض نور خورشید می باشد، توصیه می شود که جهت جلوگیری از رشد جلبک از مخازن سه لایه استفاده شود. استفاده از مخازن تک لایه جهت نگهداری آب آشامیدنی در محیط های تاریک و یا مایعات نفتی ، شیمیایی و … بلامانع است.
  2. اتصالات ورودی و خروجی را بر اساس سایز لوله ورودی ( شاه لوله ) و لوله کشی ساختمان در هنگام خرید تانکر پلاستیکی برای فروشنده مشخص نماید (بهتر است برای نصب مناسب و ایجاد آببندی کامل, نصب اتصالات روی تانکر پلاستیکی را برعهده فروشنده تانکر بگذارید)

نکته : اتصالات یا فیتینگ در انواع مختلف نظیر اتصالات برنجی , اتصالات کامپوزیت یا اتصالات پلی اتیلن تولید میشوند ( برای استفاده آب شرب اتصالات برنجی ضد زنگ دوام بیشتری دارند اما برای نگهداری اسیدها و مایعاتی که خورندگی دارند اتصالات پلی اتیلن پیشنهاد میشود).

منبع : www.polynovin.com


فروشگاه مجازی مخزن سازان دات کام عرضه کننده محصولات پلیمری ازجمله انواع تانکر , وان و ظروف پلیمری

جهت مشاهده کلیه اجناس عرضه شده در این وبسایت روی محصولات کلیک کنید.

شماره تماس با واحد فروش : ۰۲۱۵۵۶۵۹۶۳۱