گرید های جدید مواد پلیمری با کاتالیست های ایرانی در برنامه تولید پتروشیمی ها, قدرت الله فرج پورمدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی کشور می تواند نیازهای داخلی را برای گرید های مختلف پتروشیمی محقق سازد.

گرید های جدید پتروشیمی

وی افزود: چشم انداز استفاده از گریدهای جدید برای تولید محصولات مختلف و برنامه های نوید بخش تحولی مهم است به طوری که بنا به نیاز بازار و قیمت بالای برخی محصولات که دارای ارزش افزوده بیشتری هستند، اقداماتی در خصوص گریدهای جدید توسط بعضی شرکت ها صورت پذیرفته و مقدمات گسترش این اقدامات در آینده نیز در حال انجام است از جمله می توان به گریدهای جدید پلی اتیلن در پتروشیمی جم مانند پلی اتیلن LL235F5 , پلی اتیلن MD3510 , پلی اتیلن LL235F7 و پلی اتیلن MD3550 اشاره کرد که برخی از این گریدها تولید شده و بعضی نیز در برنامه آتی است.

فرج پور ادامه داد: همچنین پتروشیمی تبریز نیز همان گونه که در سال های پیشین گرید EPS-FR را برای اولین بار در ایران تولید کرد، اخیرا ABS گرید Sheet بعنوان عایق بدنه یخچال و فریزر را تولید کرده است یا در پتروشیمی تندگویان نیز گرید بطری Fast Heat و گرید نساجی Home Bright تولید شده است.

استفاده از توانمندی های شرکت پژوهش و فناوری

وی با بیان این که شرکت ملی از توانمندی های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای کسب دانش فنی و رصد کاتالیست های مورد نیاز این صنعت استفاده می کند گفت: نیازهای جدید از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت پژوهش فناوری اعلام می گردد و در راستای ماموریت های محوله، کارهای تحقیقاتی توسط آن شرکت شروع می شود.

پس از اتمام کار پروژه و تجاری سازی آن، دانش فنی مذکور به شرکت های متقاضی یا هلدینگ ها برای فروش عرضه می‌شود. به عنوان نمونه می توان به تولید دانش فنی PVM (پروپیلن از طریق متانول) و فروش آن به پتروشیمی سبزوار و همچنین مجوز احداث واحد ۵۰۰ هزار تنی که NPC آنرا را دریافت کرده است، اشاره نمود. یا دانش فنی کاتالیست HDPE گرید PE100 که در پژوهش و فناوری تولید شده و قرارداد تجاری سازی آن با پتروشیمی شازند منعقد شده است.

فرج پور افزود : همچنین کاتالیست هیدروژناسیون استیلن و برخی کاتالیست های دیگر با همکاری برخی مجتمع ها در حال طراحی و ساخت است که این تنها نمونه ای از دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری است.

منبع : نیپنا

انتهای خبر /


فروش مخزن ذخیره آب پلی اتیلن مخزن سازان  با حمل رایگان در تهران و حومه

فروشگاه اینترنتی مخزن سازان , تولید و پخش انواع تانکر , وان و ظروف پلیمری و اتصالات برنجی و پلی اتیلن ضد اسید با کیفیت برتر و گارانتی و استانداردهای بین المللی در خدمت مشتریان گرامی میباشد.

جهت مشاهده اقلام عرضه شده در این وبسایت روی محصولات کلیک کنید.